Wietrzne Pomorze 1

Wtorek, 21 maja 2013 · dodano: 23.05.2013 | Komentarze 0

bydgoszcz koronowo mąkowarsko sępólno-krajeńskie kamien-krajeński człuchów barkowo bińcze czarne mała-gwda szczecinek barwice piaski

pomorze spenetrowane tylko wybrzeżem i boru tucholskie - czas na inne jego rejony.
do człuchowa byle szybko czyli krajówką, ruch spory ale przywykłem. pogoda na całej trasie bezdeszczowa i bez zapowiadanych burz nawet nocą (ale noc chlodna!). jedynie wiatr w oba dni nie ułatwiał mówiąc kolokwialnie jazdy, tak ciężkiej trasy dawno nie miałem. dobrze że bagażu nie duzo. jechałem głównymi trasami bo wycieczka była typowo zaliczgminowa, mijałem dworki, zamki ale z oddala, brak było przy takim kilometrażu czasu na pytanie o drogę do atrakcji i penetrowanie, w tym zamków w czarnem i szczecinku, nie liczac dworków i młynów . były inne priorytety - a główny dojechac do chojnic przy tym qu... wietrze. zaliczone dwa cemnentarze :). komary nękały mnie w człuchowie nad jeziorem (posiłek) i podczas rozbijania namiotu w piaskach. cerkwie i obeliski sławiące armię czerwoną pozornie zaskakuja na tym terenie ale pamiętajmy o wojskach sojuzowych stacjonujących tu wiele lat. spory szmat trasy w lasach sosnowych, z ulgą odbijałem w boczne ( z premedytacją aby zaliczyc sąsiednie gminy) i tu wreszcie nawiedzałem śliczne kościółki, cmentarze, to co lubię najbardziej. na wylocie ze szczecinka na połczyn zdrój ścieżka rowerowa - pomyłka, z kamieni i piachu i jeszcze zakaz jazdy asfaltem, weź ss autorze tego patentu stu... w pusty łeb! pomorze to bezludna kraina, wsie z rzadka, sklepy co 50km, same latyfundia...Pionierzy! Na Pomorze!

coś w picassie padło - kolejnośc fotek nie do końca mimo sortowania prwidłowa :(