avatar Ten nieudany blog prowadzi jarmik z osady Bydgoszcz. Mam przejechane 201059.59 kilometrów w tym SPORO w terenie. Jeżdżę tak szybko jak mi się chce.

Czerwiec, 2013

chobielin

Niedziela, 30 czerwca 2013 · dodano: 02.07.2013 | Komentarze 2

bydgoszcz wokół lotniska zielonka kruszyn-krajeński rynarzewo (niebieski szlak pieszy) szubin szubin-wieś samoklęski-małe chobielin występ potulice gorzeń łochowice łochowo bydgoszcz

ciekawa trasa z udziałem Marcina. początkowo zakopaliśmy się w piachach trzcińca co niezwykle uratowało Jazza :). po udanej nawigacji obralismy kierunek na asfalty do szubina. jednak Jazz jadący na mniej terenowych niż ja oponach wpadł na szatański zaiste pomysł nr 666 penetracji nowego dla nas odcinka szlaku pieszego niebieskiego łabiszyn-szubin. i znowu się momentami ... zakopaliśmy :). piekny szlak ukazujący cudne pałuckie agrarne tereny. dziewiczą górę, znaną mi z maratonu mtb xc Marcin popenetrował głębiej niż ja gdyż w tak pięknym miejscu postanowiłem dłużej pobiesiadowac. moją ulubioną drogą wojewódzką pomknęliśmy na nakło aby odbic na chobielin. trochę mi padła nawigacja i obawialismy się czy dotrzemy do dworku Pana Radosława S. ale sie udało a przy okazji zaliczylismy kolejny "rajski" wręcz etap offroadowy wzdłuz Noteci. czasem warto pobładzic!
jeszcze szutrem do występu i ciśniemy asfaltem do bydzi. udana wycieczka, Jazz, oczien spasiba tawariszcz-cyklist!

Na niebieskim szlaku z rynarzewa © jarmik

Dziewicza góra już sie wyłania © jarmik

Panorama szubina z dziewiczej góry © jarmik

Wzdłuż noteci w chobielinie © jarmik

Dworek w chobielinie © jarmik

muzyczna uczta

Niedziela, 30 czerwca 2013 · dodano: 02.07.2013 | Komentarze 0

na KULT do Myślęcinka. odżyły stare czasy nogi w butach z spdami same podrygiwały.

Otwieracz

Sobota, 29 czerwca 2013 · dodano: 30.06.2013 | Komentarze 0

wieczorem na różopole namówiony przez Jazza na koncert 3moonboys i upsidedown. w przerwie między dwomy występami kółko po myślu.

łabiszyńska pętla

Sobota, 29 czerwca 2013 · dodano: 29.06.2013 | Komentarze 0

po pracy przez brzozę nowe-smolno, łabiszyn pszczółczyn, władysławowo, nowe rudy, rynarzewo, zamość, białe błota. lekkiw aiteerk zachodni, w nowych rudach zauważyłem przy drodze królewskiej stary cmentarz ewangelicki, nie jestem pewien czy go kiedyś "zaliczyłem" więc na wszelki wypadek zaliczyłem. dużo ciekawych dobrze zachowanych nagrobków. koło cmentarza jest tablica info propagująca walory wsi, jej historię i ciekawe miejsca. kochajmy nasze małe ojczyzny, bądżmy z nich dumni! Przekazujmy ich walory potomnym...

koncert@mya100

Sobota, 29 czerwca 2013 · dodano: 29.06.2013 | Komentarze 0

z 19766jazzem na poznańską na koncert nastrojowy UL/KR, potem rajd nocny.

Bożenkowo

Piątek, 28 czerwca 2013 · dodano: 28.06.2013 | Komentarze 0

PKS z Nowym Napędem

Czwartek, 27 czerwca 2013 · dodano: 27.06.2013 | Komentarze 1

w serwisie na konopnickiej expo przy przebiegu 34503km czyli po przejechaniu na starym napędzie 8500km dostał nową osłonę łańcucha, kółka przerzutki, a co najważniejsze nową korbę SR Suntour XCT V2, kasetę cs hg 51 Shimano oraz łańcuch cn hg 40 Shimano. Szybko na trasę dotrzeć napęd. pogoda idealna, taka może być cały rok, nie zagorąco, lekki wiaterek.

50tka w mżawkodeszczu

Środa, 26 czerwca 2013 · dodano: 26.06.2013 | Komentarze 0

rano odstawiłem do Miklasów expa do wymiany całego napędu, stary wprzeżył 8500km, może jeszcze z 500 dałby radę ale plany najbliższe wymagają niezawodności.

po południu trochę czasu - 2 sprawy na mieście + do przyłubia. Tam - w plecy wiatr no i deszczyk też. powrót pod silny wiatr i oczywiście rzęsistą mżawkę. brrr.

mya100, bppt, otorowo

Poniedziałek, 24 czerwca 2013 · dodano: 24.06.2013 | Komentarze 0

Dolina Osy

Niedziela, 23 czerwca 2013 · dodano: 25.06.2013 | Komentarze 1

bydgoszcz osielsko niewieścin świecie nowe-dobra podwiesk sosnówka grudziądz (mniszek, rudnik, mniszek)świerkocin parski mokre białochowo skurgwy rogoźno rogoźno-zamek rezerwat-dolina-osy orle słupski-młyn przesławice mędrzyce szarnoś lisnowo świecie-nad-osą nowy-młyn jabłonowo-pomorskie pkp bydgoszcz

trasa planowana wspólnie z 1976Jazzem od dość dawna i nareszcie zrealizowana. brak było możliwości bardziej merytorycznego przygotowania się do penetracji okołogrudziądzkich terenów a szkoda bo nawet rejony niewzmiankowane na mapach i przewodnikach (jezioro Rudnickie) to bardzo fajne krajoznawczo tereny. do grudziądza krajówką (byle szybko), start o 5tej, piękny, rześki poranek. przed grudziadzem odkrywamy pomennonicki cmentarz w Sosnówce. Jeden z lepiej tak dobrze zachowanych i bogatych w piękne nagrobki w regionie.
Cmentarz pomennonicki w sosnówce © jarmik

Przy wjeździe na DK 55 ciekawy mezalians cmentarza czerwonoarmistów i figury MB
Śmierć łączy wszystkich © jarmik

podobnie ciekawy obelisk upamiętniający tajemniczego działacza komistycznego stojący nadal w dzielnicy grudziadza - mniszku
Dobrze że i takie pomniki pozostały © jarmik

planujemy wzdłuż jeziora Rudnickiego wjechać na Pokrzywno ale ostatecznie okrążamy piękne jezioro dookoła jadąc cudnymi lasami, uciekając przed komarami. po drodze mijamy całe tabuny biegaczy :), aż chciałem wyskoczyć z spdów i pobiec z nimi.
Jezioro Rudnickie © jarmik

Wokół jeziora Rudnickiego © jarmik

Nie ma tego złego... na terenie działek namierzamy bunkier!
Bunkier nadjeziorny © jarmik

wracamy do mniszka i kierujemy się na starówkę, spotykamy sakwiarza na poziomce
Sakwy możma wieść i tak © jarmik

stajemy na skarpie, tu śniadajemy i konwersując z góralem spod żywca podziwiamy widok na wisłę. krótko też zwiedzamy okolice bramy wodnej i spichrzy
Uliece grudziądzkie z calej europy © jarmik

wspinamy się wśród mrowia komarów na zamkowe wzgórze by popenetrować ruiny zamku, nie wiedzieć czemu otoczone płotem i niedostępne (tylko teoretycznie :))
Zamek w grudziądzu © jarmik

Opuszczamy gościnny Grudziądz i jedziemy ul. Legionów w stronę świerkocina, dookoła w lasach aż kipi od fortyfikacji Twierdzy Grudziądz ale dziś brak na to czasu :(. skręcamy na Parski i gruboziarnistym tłuczniem (tu Jazz testuje wytrzynałość nowych obręczy) jedziemy jak to łosie ku Górom Łosiowym spoglądającym na Wisłę.
Piękne wzniesienia chciałoby się popenetrowoć.
W tle Góry Łosiowe © jarmik

Jedziemy przez Mokre, dobijamy do krajówki 55 i za Lisimi Kątami natrafiamy na tajemnicze duże ruiny betonowych fortyfikacji (identyczne znajdują się prz ul. polnej w Toruniu)
Dawne fortyfikacje © jarmik

Kawałek dalej w Białochowie podziwiamy pałac z XIX w.
Pałac w Białochowie © jarmik

przed rogoźnem natrafiamy koło przedszkola na kolejny bunkier, nasza radość nie ma granic.
Bunier z 1914 roku © jarmik

Docieramy do Rogoźna, powiększając ilość zdobytych gmin, tu ładny kościół
z XIV w.
Kościół w Rogoźnie © jarmik

W Rogoźnie Zamku próbujemy ( a kosztuje to nas sporo czasu) obejrzeć wieżę i ruiny zamku, niestety teren prywatny, ogrodzony, wieżę oglądamy tylko z daleka, znad Osy.
W tle wieża zamku w Rogoźnie Zamku © jarmik

Zbliżamy się do Doliny Osy. która dawniej stanowiła granice staropruskiej Pomezanii i słowiańskiej ziemi chełmińskiej, mijamy dopływ osy - gardęgę
wjeżdżamy na teren doliny i rezerwatu Dolina Osy, Piękne lasy liściaste, przejezdne trasy, erozyjne zbocza, to jest to! tylko my i przyroda.
Rezerwat Dolina Osy © jarmik

Jedziemy wzdłuż Osy mijając Orle, docieramy do jazu i młyna w Słupie, tu zabytek hydrotechniki, ale nadal działa, dodatkowo Mała Elektrownia Wodna
Jazz zbliża się do jazu © jarmik

Dworek w Słupie Młynie © jarmik

W Mędrzycach nie ma czasu szukać grodzisk (nad osą jako rzeką graniczną było ich wiele a ślady są widoczne dobrze do dziś !) ale natrafiamy na stadninę koni z ciekawymi zabytkowymi zabudowaniami
Stadnina w mędrzycach © jarmik

świecie nad osą nieleżące wcale nad osą rozczarowuje, mała ta siedziba gminy, niezamożna, tylko ładny kościół. dopiero przewodnik Jazza mówi więcej ale znowu brak czasu i możliwości wspinać się za kościół do ... grodziska :(.
Swiecie n/Osą - zaKURZONE © jarmik

jeszcze kościół w szczepankach i jesteśmy w jabłonowie, tu znowu brak czasu na spotkanie z zamkiem :(. Żal goryczy koi piwo pszeniczne.

Niezwykle udany wypad, nie posądzałem te rejony o takie bogactwi krajobrazowo-kulturowe. THX Jazz.