avatar Ten nieudany blog prowadzi jarmik z osady Bydgoszcz. Mam przejechane 201548.86 kilometrów w tym SPORO w terenie. Jeżdżę tak szybko jak mi się chce.

Przeszłość znad Gąsawki

Czwartek, 31 maja 2012 · dodano: 31.05.2012 | Komentarze 5

Szybki pomysł na obejrzenie zamku w Szubinie. Najpierw jednak na cmentarze Bielawki i Błonie sadzić aksamitki (musiałem zabrać 3 sakwy by pomieścić roślinki i kacesoria). Potem zdobyć zamek - tamże DK (horror, 3 raz w tym tygodniu), potem ulicami Paderewskiego, Rynek, Młyńską (tu zauważyłem ewenement - automat toaletowy, nieznany nawet w stolicach województwa:
WC automatic in Szubin © jarmik

i Zamek. Po chwili ujrazałem śluzę na Gąsawce
Gąsawka i śluza w Szubinie © jarmik

a obok niej piękne ruiny Zamku Sędziwoja Pałuki , malowniczo położone, fundamenty kamienne.
Zamek w Szubinie © jarmik

Inne ujęcie zamku © jarmik

Chwilę delektuję się otaczającą mnie historią, łyk wody i ruszam na podbój "zabytkowego parku" jak głosi mapa przy ul. Nakielskiej:
Park szubiński opodal ul. Browarnej © jarmik

zaglądam na pobliski cmentarz podziwiać ciekawy drewniany kośiół
Kościółek na cmentarzu w Szubinie © jarmik

Na cmentarzu jest spory pomnik ku czci poległych Powstańców Wielkopolskich, trochę kluczę po mieście szukając ciekawych miejsc i docieram do mostu kolejowego na Gąsawce
Most kolejowy na Gąsawce - Szubin © jarmik

i wieży ciśnień
Szubin ma swoją wieżę też © jarmik

Wracam do centrum i opuszczam Szubin kierując się DK ale kusi mnie i za rogatkami odbijam w bok na Łachowo, fajna zacieniona alejka prowadzi
do wsi a tu ciekawy budynek z charakterystyczną dla naszego regionu elewacją kamyczkową
Ciekawa elewacja budynku w Łachowie © jarmik

Sporo budynków gospodarczych o podobnej technice pokrycia ściań widziałem w naszyn woj. KUJPOM. Wracam DK ruch masakryczny, chyba ostani raz tam jadę.

| 19:55 niedziela, 3 czerwca 2012 | linkuj Ja jeszcze w szubińskich ruinach nie byłem. Nadrobię do końca roku na pewno. Fota WC rewelka.
| 18:07 niedziela, 3 czerwca 2012 | linkuj Ten WC wygląda jak kapsuła ze Star Treka ! W którym miejscu Szubina się znajduje.
JarMIk | 05:59 niedziela, 3 czerwca 2012 | linkuj Ustępstwa czasem skutkują, to się nazywa "dyplomacja", dzięki za info.
| 00:29 sobota, 2 czerwca 2012 | linkuj I jeszcze taka ciekawostka odnośnie zamku w Szubinie. Zawsze myślałem, że został zniszczony w wyniku działań wojsk szwedzkich (jak większość zamków w Polsce) podczas słynnego "Potopu". Jak się potem dowiedziałem, Szubin należał do Krzysztofa Opalińskiego czyli magnata, który był gorącym poplecznikiem Karola X Gustawa i w związku z tym, jego dobra nie były "tykane" przez Szwedów.
| 00:23 sobota, 2 czerwca 2012 | linkuj Mam nadzieję, że ta wieża ciśnień nie zostanie rozebrana.

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa arzyl