avatar Ten nieudany blog prowadzi jarmik z osady Bydgoszcz. Mam przejechane 201189.71 kilometrów w tym SPORO w terenie. Jeżdżę tak szybko jak mi się chce.

Cysterski Gaj - rowerowy Raj

Sobota, 14 stycznia 2012 · dodano: 14.01.2012 | Komentarze 3

Cysterski Gaj w Koronowie © jarmik
Wypad z 1976Jazzem, pierwszy ze śniegiem i lodem tej zimy. Wiał wiatr ale w sumie jazda dobra, trzeba było tylko uważać na oblodzonych fragmentach (cegielnia koło Koronowa). Najpierw do Myślęcinka i Smukały, Bożenkowa cały czas lasami z obawy przed wiatrem, potem asfaltem przez Samociążek. Tuz przed Koronowem odbijany do najwyższego mostu kolejki wąskotorowej w Europie. Robi wrażenie, szkoda że już nic po nim nie jeździ. Podziwiamy uroki Brdy i okolicznych lasów. Drogą po której jeździła kiedyś kolejka jedziemy dalej i koło cegielni skręcamy, droga oblodzona i piruety co rusz, wieje. Za ogrodnictwen wjeżdżamy dawną drogą do Cysterskiego Gaju na wzgórzu Grabina. Piękny las,górki, dolinki ścieżki i co chwila atrakcje, raj dla MTB-owców. Zaliczamy młyn, poniemiecki cmentarz, górę św. Jana, punkt widokowy, brak liści na drzewach ułatwia delektowanie się panoramą Koronowa. Zjeżdżamy do Koronowa i kierujemy się na dworzec PKP, tu podziwiamy udynek stacyjny i wieżę (rekordowo niską) ciśnień. Jedziemy do domu przez drogę 56, Karczemkę, Stronno, Pyszczyn i Neklę. Udana trasa pelna atrakcji, choć jak to bywa kosztem średniej prędkości.