4 Miasta

Piątek, 28 października 2011 · dodano: 29.10.2011 | Komentarze 6

Bydgoszcz ostromecko wałdowo bolumin skłudzewo zarośle cienkie cegielnik przysiek toruń barbarka różankowo łubianka dębiny wybcz nawra trzebcz szlachecki trzebcz królewski bajerze napole kijewo królewskie dorposz szlachecki brzozowo chełmno kałdus starogród kiełp plutowo bruki kokocka błoto bruki unisławskie unisław dąbrowa chełmińska Nowy Dwór ostromecko bydgoszcz

Trasa planowana dawno, start 7.15 ale już widno, omijam fordońską jadąc przemysłową i wyszogrodzką, od ostromecka szlak niebieski, zawsze piękny, ale im bliżej Torunia tym jego oznakowanie gorsze, pod koniec już prawie go nie ma a trasa się komplikuje, zaczynają się leśne drogi, rozjazdy, znaków nie ma i w efekcie ląduję na terenie dawnego Polchemu, aby się z niego wydostać do 80tki idę 20 minut piaszczystą drogą z buta. Toruń mijam ulicą Okrężną, dobijam do drogi wojewódzkiej 553 na Unisław, ruch ograniczony, dobrze jednak że jest ścieżka rowerowa

Rezerwat Plutowo © jarmik

MIjam ulubioną Barbarkę czyli toruński Myślęcinek ale dla mnie lepszy, bardziej kameralny ale z "duszą". Droga dalej fajna, Łubianka długa jak wąż i irytuje ciągła zmianą położenia ścieżki rowerowej, w Wybczu jadę do Nawry i tu obok kościoła zainteresowała mnie tablica o grodzisku w Nawrze-Bogusławkach. Do dziś zostały tam tylko chaszcze, muszę tam pojechać kiedyś ale tym razem nagli czas. Dalej same szlachetne miejscowości - Trzebcze i Kijewo ale tylko z nazwy, nie widać po nich uzasadnienia drugiego członu nazwy.

Na szlaku Przyjaźni do Torunia po słońcu widać że kierunek dobry © jarmik

W Chełmnie krótki odpoczynek na Rynku i odwrót do Bydgoszczy, trochę pokręconą trasą na początku ale chcę pojeździć nowymi drogami, z Kałdusa nie jadę wojewódzką 550 tylko mały łuk do Starogrodu ale Wzgórze Zamkowe omijam z prawej, przed Kiełpem widać ślady działania Lokalnej Grupy Działania - opisy atrakcji, owce, Rezerwaty, wiem że tu jest sporo bunkrów (skladniki tzw. Twierdzy Chełmno z okresu 1 i 2 WŚ - broniły przeprawy przez Wisłę) ale pamiętając o niepowodzeniu poszukania takich budowli koło Kruszyna nie liczę na zbyt wiele a tu przy głownej drodze solidna tablica zapraasza do zwiedzania Bunkra piechoty! Trochę odbijam w bok i na prywatnym polu w zagłębieniu wśród drzew odnajduję bunkier - bez drogowskazu nie miałbym szans. Zwiedzanie oficjalnie trzeb umówić i dać 3 zł, ja nie chcąc przeszkadzać skaczę przez plotek. Jedynie kłódka na drzwiach uniemożliwia zwiedzanie mrocznego wnętrza.
Kolejna atrakcja to Rezerwat Plutowo ale tylko go ogladam z daleka, trzeba więcej czasu kiedyś i inny rower! Zjeżdżam cudną serpentyną przez obrzeże rezerwatu do Bruków Kokocka i śmigam na Unislaw, wstyd ale jestem tu 1 raz rowerem! Konieczność popracowania jeszcze po południu zmusza do wyboru najkrótszej drogi do Bydzi ale nawet ta 551nka jest miła, zwłaszcza dzięki obecności scieżek rowerowych od Dąbrowy (asfalt na polu) i Nowego Dworu (ubity szuter w lesie)

Inne fotki

Reasumując - nareszcie dalej, dłużej no i nowe pomysły na eksplorację okolic Chełmna.

| 21:11 niedziela, 30 października 2011 | linkuj Fajnie, że odwiedziłes Chełmno. Kiedy musimy sobie zoragnizować wspólny wypad do tego miasta - dla samych zabytków.
| 08:30 niedziela, 30 października 2011 | linkuj Celne trafienie w bunkry:) Twierdzy Chełmno. Bruki Kokocka dla odmiany podjeżdżałem. Świetne miejsce.
Misiacz
| 21:36 sobota, 29 października 2011 | linkuj :)
| 18:00 sobota, 29 października 2011 | linkuj Jeśli tak Cię ciągnie do terenu i odkrywanie ciekawych rzeczy to może coś dla Ciebie, wiele osób już się w to bawi:
www.geocaching.pl
G0re
| 09:03 sobota, 29 października 2011 | linkuj Strasznie mi się podoba to drugie zdjęcie ;]

pzdr
| 07:13 sobota, 29 października 2011 | linkuj Piękna wycieczka krajoznawcza. Okolice Wisły po obu jej stronach o tej porze roku mają niezapomniany urok. Tyle tam jeżdżę bocznymi drogami, a schronów i fortów nie widziałem.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa okrak