avatar Ten nieudany blog prowadzi jarmik z osady Bydgoszcz. Mam przejechane 201811.10 kilometrów w tym SPORO w terenie. Jeżdżę tak szybko jak mi się chce.

Do okna na Wszechświat

Sobota, 26 marca 2011 · dodano: 26.03.2011 | Komentarze 3

Bydgoszcz-Ostromecko-Wałdowo Królewskie-Bolumin-Skłudzewo-Zarośle Cienkie-Smolno-Górsk-Czarne Błoto-Zamek Bierzgłowski-Olek-Różankowo-Piwnice-Różankowo-Łubianka-Rzęczkowo-Cichoradz-Dąbrowa Chełmińska-Nowy Dwór-Ostromecko-Bydgoszcz
Dziś zamierzałem pogodzić słabość do roweru ze słabością do astronommi stąd cel trasy ale rano śnieg i niska temperatura nie nastrajały optymistycznie. Na szczęscie start nastapił o 12.30 i śniegu już nie było - to ważne bo spore odcinki prowadziły gruntówkami, często w lesie gdzie drogi i tak są nasiąknięte wilgocią i jazda jest trudna. Jeden z terenowych odcinków prowadził do leśnictwa Olek:
Gruntowa droga do leśniczówki Olek © jarmik

Po 55 km nareszcie cel. Byłem tam wielokrotnie, ostatnio podczas Festiwalu Nauki w 2009 r, ale rowerem nigdy - to zaniedbanie należało szybko nadrobić!
Nareszcie cel wyjazdu © jarmik

Expo trochę był zazdrosny o cel wyjazdu ale wybaczył szybko nęcony dalszymi kilometrami wycieczki.
Kosmiczny rower - w tle radioteleskop w Piwnicach © jarmik

Zwiedzanie starych teleskopow optycznych dziś było niemożliwe :(
Siedziba Katedry Radioastronomii UMK © jarmik

Powrót juz główniejszymi trasami, aby zdążyć na pyszne cistka pieczone przez żonę. Po drodze jadąc szybko w dół w Cichoradzu musiałem gwałtownie zahamować aby nawiązać wzrokowy kontakt z danielami - niezłe stadko!
Safari w Cichoradzu © jarmik

Po drodze spotkałem sporo elektrowni wiatrowych w tym w Dąbrowie Chełmińskiej.
Źródła 2 rodzajów energii - elektrycznej i duchowej w Dąbrowie © jarmik

Na koniec spojrzenie na królowę rzek:
Hołm, słit hołm © jarmik

Jutro z juniorem śmigamy obejrzeć zawody Kujawia XC w Myślęcinku.
1 wypad a tyle atrakcji, oprócz opisanych powyżej zauważyłem na trasie znówu stary zaniedbany cmentarz w lesie, odrestaurowany wiatrak drewniany i wiele innych rzeczy które w takiej ilości w ciągu 1 dnia można dostrzec jedynie z wysokości rowerowego siodełka. Pozdrawiam chorego na grypę i turystę w górach.