Nowy Jasiniec

Niedziela, 27 grudnia 2015 · dodano: 30.12.2015 | Komentarze 3

Drugie już podejście odnalezienia  Gaju Wyczółkowskiego, gdzie mistrz Leon Wyczólkowski lubił przebywać wśród dębów, malować je i pierwsze grodziska w Nowym Jasińcu.
Pierwsze tu.
Znowu porażka. W necie kaloniczne informacje że zamek jest w części wschodniej wsi, grodzisko zachodniej i Gaj jest obok grodziska. zachód na kompasie wypadał raczej w kierunku Zalewu a więc po drugiej stronie szosy niż zamek. krążyłem i w okolicy Zalewy, jez. Nowojasinieckiego, jez. Zamkowego i nic. Ni dębów ni obwałowań grodziska. Liczę że gdy Nadleśnictwo obejmie prężnie opieką Gaj pojawią się obiecane elementy infrastruktury będzie wreszcie OK. Nowy Jasiniec ma wielki potencjał (agro)turystyczny, należałoby stworzyć tu wioskę tematyczną na wzór innych w regionie - może Wioskę Zamkową?

Miły akcent w Samociążku

Nowy odcinek DDRowy na trasie Samociążek-Koronowo tuż przed odbiciem na Tuszyny, zawsze to zjeżdżałem na ulicę

Nowy Jasiniec - podcieniówki żądzą

NJ - stara kuźnia

NJ - podejrzewałem to miejsce o obecność grodziska ale chyba nie