Grodzisko Myślęcinek

Piątek, 25 grudnia 2015 · dodano: 26.12.2015 | Komentarze 1

kaseta, łańcuch i kółeczka do trekinga zamówione.
z mapką w plecaku ruszyłem penetrować jedne z najbliższych mego miejsca zamieszkana grodzisk (wstyd że tak późno). zawsze było nie po drodze. Był już tu Karolxii pieszo zaliczywszy z Kajetanem cały (jak zawsze!) szlak J. Przybory. Teren pagórków myślęcińskich i fordońskich zawsze mnie nęci.

podejście pod grodzisko Zamczysko w Myślęcinku

na szczycie - kapitalne drzewo

grodzisko wczesnośredniowieczne, prawdopodobnie sprzed chrztu Polski - należało do plemienia Polan i było ich najdalej wysuniętą na północ placówką

fajny singielek, podążam do celu nr 2

GPS doprowadza mnie do opuszczonego budynku byłego obiektu technicznego 223 kompanii radiotechnicznej. Malowanie w ciapy to super pomysł ale pustaki mnie rozczarowały, żeby tak żelbet!

motywowanie to ważna rzecz, zwłaszcza dla nocujących tu po zmroku

kilkaset metrów dalej natrafiam chyba na dalszą część, jakże potrzebną budynku kompanii, jego przeznaczenie było wiadome...

.... ale ten element infrastruktury składający się z betonowych kręgów to już zagadka

jeden z parowów fordońskich - rejon ulicy (?) gruntowej Bolesława Orlińskiego

kolejny cel trasy - Dąb Napoleona

jak śpiewało U2 - "one tree hill". Zapewne cudny widok roztacza się z górki ale chwilowo okupowała go masa ludzi więc odpuściłem

budynek byłej owczarni

Garmin doprowadza mnie do kolejnego celu, niezbyt spektakularnego ale zawsze - jednego z wielu źródełek na zboczu skarpy fordońskiej - "mieczysława". Niepróbowałem.

kolejny cel leżał blisko czynnego cmentarza na Piastowej, na granicy Nowego i Starego Fordonu - były cmentarz żydowski

Dziś to zaśmiecony lasek

pamięć o przeszłości przywraca tablica

aż dziw że fordońska synagoga się zachowała

I tak wyszła niedługa trasa penetracyjna po okolicy fordońsko-myślęcińskiej. pogoda dopisała, na skarpie fordońskiej spacerowało, biegało masę ludzi.