Czerwiec, 2012

Czwartek, 21 czerwca 2012 · dodano: 26.06.2012 | Komentarze 0

Miasto+koncert

Wtorek, 19 czerwca 2012 · dodano: 20.06.2012 | Komentarze 0

trochę po mieście + na Rybi Rynek posłuchać koncertu mobilnego carillionu z Gdańska w towarzyszeniu akoredonistów z Bydgoszczy
Carillion na Rybim Rynku © jarmik

Job

Wtorek, 19 czerwca 2012 · dodano: 19.06.2012 | Komentarze 0

Na prawo czyli na lewo - zakręceni jak wiatrak Bierzgłowski

Poniedziałek, 18 czerwca 2012 · dodano: 19.06.2012 | Komentarze 4

Bydgoszcz Strzyżawa Skłudzewo Rzęczkowo Bierzgłowo Zamek Bierzgłowski Łubianka Biskupice Kończewice Nawra Bogusławki Wybcz Wybczyk Siemoń Cichoradz Boluminek Wałdowo Królewskie Królik Ostromecko Bydzia

Wspólnie z karolemdwunastym i jego nowym rowerem - Unibike Expeditionem model 2012 ruszyliśmy w kierunku Chełmży jednak nie przez Ostromecko a najpierw przez Strzyżawę i DK80 i na wysokości leśnictwa Kamieniec odbiliśmy w lewo na szlak rowerowy, jak się okazało trochę piaszczysty co wymagało testowania obuwia rowerowego a na samej drodze leżało sporo powalonych brzóz
Efekt minionej nawałnicy © jarmik

Mimo niełatwych warunków dotarliśmy do Bolumina i asfaltowej drogi, potem Rzęczkowa i wreszcie Bierzgłowa - tu okazało się że wiatrak który na mapie leży po lewej stronie drogi 546 w realu jest usytuowany po prawej.
Zrekonstruowany wiatrak w Bierzgłowie © jarmik

Mimo że z oryginału pozostało niewiele pierwotnego budulca wiatrak robi wrażenie, poza tym działa. Do niego wiedzie żwirowa nowa ścieżka, teren ogrodzony nowym płotem a na terenie gdzie stoi miły Pan buduje piec chlebowy! Jest tu też autentyczna oś z pierwotnego wiatraka. Warto tu zajrzeć!
oryginalna oś z XIX w. wiatraka w Bierzgłowie © jarmik

Kolejny etap wycieczki to XIV wieczny kościół w Bierzgłowie, przepiękny zabytek, cudnie odrestaurowany, malowniczo położony blisko wiatraka
Kościół z pocz. XIV w. w Bierzgłowie © jarmik

Jest w nim m. in. przepiękny strop kasetonowy z 1938 roku
strop z kościoła bierzgłowskiego © jarmik

Przemek załatwiał pieczątkę a ja podziwiałem piękno odnowionej świątyni.
Kolejny etap to Zamek Bierzgłowski gdzie kolega był 1. raz, wspólnie sporo czasu spędziliśmy na penetracji podzamcza, zamku i dziedzińca
mury zamku w ... Bierzgłowskim Zamku © jarmik

Mimo że byłem tu już kilka razy to dopiero teraz w spokoju pooglądałem mury, dziedziniec i ogród. Szukałem też leżącego nieopodal gdzieś grodziska ale żadnych śladów nie odnalazłem :(
Kolejny postój na trasie to Biskupice
nietypowe outdoorowe usytuowanie ambony w kościele w Biskupicach © jarmik

gdzie również natknęliśmy się na na przepięknie odrestaurowaną świątynię z amboną usytowaną ... na zewnątrz - naprawdę po renowacji oba kościoły to perełki nieustępujące kunsztem budowy i swoim pięknem (oczywiście w mniejszej skali) moim zdaniem Krakowowi czy Toruniowi! Cudze chwalicie ... Oba kościoły pochodzą z tego okresu co zamek czyli początku 14w. Plus dla obu kościołów za stojaki rowerowe! Podczas całej trasy Przemek raczył mnie, jak na przewodnika turystyki kolarskiej PTTK przystało, opowieściami z niedawnego Zlotu na Ziemi Łódzkiej. Po dotarciu do Kończewic Przemek ruszył dalej w trasę, docierając swego nowego Unibika - (i chyba zrobił życiówkę!!), ja z powodu obowiązków w Bydgoszczy zawróciłem, jedynie zahaczyłem o pałac w Nawrze, niestety w ruinie niemal
Nawra - pałac Sczanieckich © jarmik

i po dłuższych poszukiwaniach chyba udało mi się dotrzeć do grodziska w Nawrze-Bogusławkach
wały grodziska w Nawrze (?) © jarmik

Patrząc na oba kościółki i ruiny pałacu widać że wiele zależy do właściciela.

Praca

Niedziela, 17 czerwca 2012 · dodano: 18.06.2012 | Komentarze 0

Jak pokonać wodę suchą oponą Schwalbe - krótki przewodnik dla aktywnych

Sobota, 16 czerwca 2012 · dodano: 16.06.2012 | Komentarze 0

Razem z 1976Jazzem pokręciliśmy aby Marcin odpoczął od nadmiernego zakuwania a wyszło tak iż wzajemnie pokazaliśmy sobie trasy którymi jeden z nas nie jechał - taka Spółdzielnia lub Kooperatywa Rowerowa - przez Myślęcinek wzdłuż torów do Maksa, tam dalej szutrem wzdłuż torów i tu wskoczyliśmy na dróżkę do Nowego Mostka, dojechalismy do Jeziora Białego, kawałek asfaltem do Koronowa, tu Jazz sprawnie nawiguje przez miasteczko aby wyjechać na trasę do Sokole Kuźnicy, w lesie skręcamy na Prom i sprawnie pokonujemy Zalew pierwszy raz tym środkiem lokomocji, zawsze robi wrażenie
Prom Sokole Kuźnica-Wielonek © jarmik

Z Wielonka ruszamy szlakiem Wyczółkowskiego, docieramy do Zacisza i Zatoki Kormoranów, docieramy wkrótce do stacji PKP, nieczynnej przy nieczynnej już niestety linii kolejowej.
Nieczynne stacyjki mają klimat © jarmik

Ruszamy a po chwili jedziemy trasa kolejową
Tu pociąg był do roweru © jarmik

Jadąc miedzy szynami co chwilę podskakujemy na podkładach ale niezapomniane to wrażenie, docieramy do pięknego mostu, też robi mocne wrażenie
Most na trasie Pruszcz-Bruchniewo nad wodami Zalewu Koronwskiego © jarmik

Pokonujemy go prowadząc rowery, wjeżdżamy na stały ląd, mkniemy gruntówką mijając kolejne wiadukty kamienne i nasyp nieczynnych tras kolejowych, docieramy do czunnego na szczęscie :) Pruszcza. Chwila asfaltem do Mąkowarska, tu zaopatrzenie w napój na który monopol mieli kiedyś zakonnicy. Z Mąkowarska postanawiamy pojechać do Wilcza nowym odcinkiem szutrowym - i to strzał w dyszkę - dobra nawierzchnia, piękne widoki, do pełni szczęścia brak tylko porażki Czechów o 20.45 we Wrocławiu.
Trasa Mąkowarsko-Wilcze © jarmik

Przez Łąsko Wielkie i Małe docieramy do przecudnego odcinka na szlaku Zbiornika Koronowskiego przez Stefanowo. Delektujemy się liściastym lasem cisnąc jednak na pedały, w końcu żony muszą wrócić od fryzjera i z zakupów niestety!
ŁŁŁŁŁAAAAAAŁŁŁŁŁŁ © jarmik

Wpadamy na trasę 246 i po chwili odbicie do Salna na szuter do Wtelna a z Wtelna już 25tką ostro cisnąc do Bydgoszczy. Mieliśmy szczęście - godzinę po powrocie superburze z piorunami w Bydzi. Udany wypad.

Visit Kruszyn

Piątek, 15 czerwca 2012 · dodano: 15.06.2012 | Komentarze 1

Bydzia, Lasy koło lotniska, lasy Przyłęckie, Prądki, Zielonka, Ciele, Kruszyn Krajeński, lipniki, Murowaniec, szlak Rzeźniackiego Bydzia

Nowe rejony spenetrowane - kręcenie po Przyłękach, tu wizyta na malutkim cmentarzu z lat 20tych 20 wieku,
Tablica po niemiecku ale nazwisko polskie © jarmik

fotowanie niedoszłych zakładów mięsnych - potężne ruiny z epoki Gierka,
Przyłęki - niedokończone inwestycja XXwieczna © jarmik
penetracja Kruszyna - fajnym szutrem dojechałem nim aż do Murowańca, no i wizyta przy zespolonej szkółce leśnej Leśnictwa Białe Błota.

Praca, powrót w deszczu

Czwartek, 14 czerwca 2012 · dodano: 14.06.2012 | Komentarze 0

1 sarenka i 1 gleba

Środa, 13 czerwca 2012 · dodano: 13.06.2012 | Komentarze 1

Myślęcinek MTB-owo -XC-owy © jarmik

Kilka godzin wolnych ale jakoś prądy dziś brakło, pokręciłem po Myślu za centrum ekologii, szok jakie tam tereny górkowo-dolinkowe, supertraski, ale po wyjeździe z nich miałem tylko 17 km, więc klasyczna trasa do Bożenkowa lasami i powrót przez Smukałę nowymi lesnymi ściezynami. Na trasie znowu myknęłą sarenka (zadziwia mnie ilość rogacizny i zajęcy w lasach regionu - jest tego sporo!) + 1 gleba bo newypiąłęm się w piachu.