Jordan - rze(cz)ka na Bliskim Wschodzie (Bydgoszczy)

Piątek, 26 października 2012 · dodano: 26.10.2012 | Komentarze 4

Świt nad Brdą ale nie w Świcie © jarmik

bydgoszcz czarnowo górsk toruń złotoria grabowiec nowy-świat lipowiec zawały smogorzewiec sąsieczno zimny zdrój czernikowo witowąż pokrzywno stajęczyny rudno witwąż czernikowo obrowo dobrzejewice lubicz toruń górsk czarnowo bydgoszcz
kościół pw Podwyższenia Krzyża Świętego w Kaszczorku © jarmik

Dalszy ciąg penetracji lasów na wschód od Torunia. Do Torka ulubioną krajówką, potem ulubiona, prócz Starówki dzielnica - KASZCZOREK, pełna zieleni, o ciekawym ukształtowaniu terenu. W Kaszczorku zajeżdzam polukać na Kościół, leży blisko skarpy, jest tu też stadnina koni i Saloon! Sprint do Grabowca, tu odbijam w szuter w lewo w "ciemno" aby poznać to osiedle. niestety szutry kończą się tabliczkami "wstęp wzbroniony - teren prywatny" kilka psów goni mnie zacięcie, kiepskie gruntówki - niemile wspominam Grabowiec (zasiedlony w 16 wieku przez Olędrów), bez nostalgii
Grabowiec k. Torunia © jarmik

Grabowieckie szutry © jarmik

W Silnie jadę zobaczyć Wisłę odbijam na 258
Wisła w Silnie © jarmik

Jest tu ciekawy układ - droga 258 przedzielona jest Wisłą, mostu brak ale dojazdy do rzeki szerokie, umocnione płytami betonowymi, zapewne jest to awaryjne miejsce na jakiś może most pontonowy gdyby te w Torku ...
Za Silnem druga próba odbicia w "teren", udana bo wjeżdzam na szuter którym ostatnio jechałem
folkowe drogowskazy © jarmik

Kieruję się bardziej na północ na Dobrzejewice i docieram do rze(cz)ki położonej na wschód od Bydzi i Torka - Jordanu.
Mostek na Jordanie © jarmik

Szutry tu dobre, krajobraz "leśny" mocno już zażółcony
szuter Silno - Dobrzejewice © jarmik

W Zawałach odbijam w prawo do równoległej "drogi" do poprzedniej, ta jest jednak węższa, gorszej jakości, w Smogorzewcu odbijam w lewo i docieram do Sąsieczna
dałem dwa krótkie i odjechałem © jarmik

Niedaleko jest też zajazd "Daglezja", z mym ograniczonym budżetem ograniczyłem się do konsumpcji kanapek i jabłek na poboczu
Zajazd Daglezja w Sąsiecznie © jarmik

Od tego momentu zaczęły się najciekawsze fragmenty "Puszczy" Torunskiej, ciekawe drogi i krajobrazy. Jadąc dalej szutrem z Sąsieczna docieram do "przedmieść" Czernikowa - Zimnego Zdroju
Park 700 lecia Czernikowa © jarmik

Odbijam w asfalt na Osówkę
Ja węża też witam :) © jarmik

W Witowążu wpadam na urokliwy szlak rowerowy po gminie Czernikowo i jadę nim przez Pokrzywno do Włęcza
szlak rowerowy po gminie Czernikowo © jarmik

struga NN blisko Wisły © jarmik

Tu odbijam ze szlaku (jego resztę pzoostawiam sobie jako motywację do kolejnego tu przyjazdu) i koło starej chaty i krzyża we Włęczu odbija w leśny dukt w prawo, potem znalazłem lepszy szuter i przez Stajęczyny dotarłem do Rudna - tu wrzuciłem do sakwy słodkie jabłka od jabłonki-wybawicielki
Jabłonka-wybawicielka w Rudnym © jarmik

Czas naglił już i żegnam się z gościnnymi lasami "toruńskimi". przez Witowąż i Czernikowo docieram do DK10, muza w uszy i cisnę pod zimny brrr wiatr do Torunia, tu trochę mi sił poodejmowało, kryzys był blisko, podobnie jak pociąg.
Fort koło muzeum etnograficznego w Torumiu © jarmik

W Torku zakupy w Biedronie, posiłek i dalej DK 80 znowu pod wiatr (brrrr) do domu. Od samego rana miałem m. in. ubrane 2 polary, ciepłą czapę i rękawiczki, słońce trochę niby grzało ale efekt marny. ZIMA blisko :(