Pałucka mozaika tarasowa

Środa, 10 października 2012 · dodano: 11.10.2012 | Komentarze 2

bydzia białe_błota zamość tur samoklęski szubin kowalewo słupy ciężkowo retkowo brzyskorzystew brzyskorzystewko jaroszewo sulinowo słębowo cerekwica bożejewice gogółkowo wenecja białożewin murczyn łabiszyn władysławowo śluza_dębinek zielonka tyrzciniec bydgoszcz

Z marcinem najpierw śmigamy do szubina do USC (dobrze, że nie na USG :)), kolega zaproponował małe odbicie z DK przez Samoklęski i super! W Szubinie zauroczyła nas obecność kina jednosalowego Pelikan (to zapewne odniesienie do herbu miasta). Po załatwieniu spraw ważnych czas na ważniejsze czyli realizację planu 'wyhaczenia' kolejnych dworków w KUJ-POM-ie. Najpierw uciążliwa trasą DK do Kowalewa. Tu skręcamy na boczny asfalt i lekko piachowy grunt znaną mi już trasą du Słupów. Tu penetrujemy dwór, gdzie odkryliśmy jedynie sklep, na froncie budowli jest za to tablica ku czci Stanisława Sadowskiego - działacza oświatowego.
Dwór w Słupach - obecnie sklep z pysznymi drożdżówkami © jarmik

Hitem dworu, jak się okazało nie tylko tego jest posadzka na tarasie
posadzka tarasu słupeckiego dworu © jarmik

Marcin funduje nam NOWE drożdżówki, ja rewanżuję się STARYM dzwonkiem rowerowym. Po tej rytualnej wymianie darów ruszamy dalej. W Brzyskorzystewie Marcin podziwia kościół a ja cieszę oczy ładnie odnowionymi zabudowaniami gospodarczymi i plebanii tej parafii. Do sakwy ładuję tradycyjnie znalezione pod jabłonką kilka słodkich jabłek.
Brzyskorzystew - kościół i plebania © jarmik

W niedalekim Brzyskorzystewku namierzamy dwór z posadzką :) i ze wspaniałym parkiem, obecnie siedziba spółki rolnej
posadzka dworku w Brzyskorzystewku © jarmik

Brztskorzestewieckie tęsknoty za Grecją © jarmik

Dworek ten zobeczyliśmy właściwie niechcący po błędach nawigacyjnych czyli nie ma tego złego...
Z Sulinowa do Cerekwicy jedziemy niezłymi gruntówkami, z hiciarską jazdą koło kupy obornika przy gospodarstwie
1976 Jazz lideruje na Leader-ze © jarmik

Udało się nam też zawitać do dawnego dworu w Słębowie, gdzie obecnie mieści się szkoła, szkoda że po licznych przeróbkach wygląda już po prostu okropnie :(
dwór dawny w Słębowie © jarmik

Lądujemy w Cerekwicy, ładnej miejscowości z ciekawym rozłożeniem uliczek. Pałac prywatny stąd foto z daleka
Pałac w Cerekwicy © jarmik

Przez wieś wije się moja ulubiona widokowo choć niełatwa do jazdy nawierzchnia - bruk
brukowana uliczka w Cerekwicy © jarmik

Zaliczamy też ładny kościółek św. Mikołaja i udajemy się w kierunki Bożejewic, przecinamy DK 5 a przed Biskupinem zauważamy w asfalcie resztki torów 600mm...
tory 600 mm koło Biskupina © jarmik

... i kolejny HIT DNIA - drewniany duży budynek prawdopodobnie dawnych warsztatów kolejki
Okolice Biskupina - dawna parowozownia lub warsztaty wąskotorówki © jarmik

Zaczynamy urokliwą część trasy wzdłuż Gąsawki, licznych jezior i polodowcowych pagórków - piekne widoki. Zawitaliśmy też do Wenecji z jej muzeum kolejki i odrestaurowanymi ruinami zamku
Wenecja - ruiyny zamku i tory ukochanej 600etki © jarmik

Ciekawy stylizowany rozkład kolejki w Wenecji © jarmik

Eh, chciałoby się pośmigać tu jeszcze ale nieźle dziś wiało na trasie a i Marcin ma obowiązki w Bydzi więc ciśniemy na pedały i do domu. Dworków w okolicy jest jeszcze sporo więc kiedyś to jeszcze wrócimy.