Dolina Wisły - upgrade

Wtorek, 25 września 2012 · dodano: 25.09.2012 | Komentarze 1

bydgoszcz świecie morsk wiąg sartowice białe piskarki belno dólsk plewno gawroniec różanna bagniewo pruszcz mirowice trzebień kotomierz nekla niemcz bydgoszcz
Panorama Doliny Wisły za Świeciem © jarmik

Odwiedzenie Sartowic w planach było już dawno ale że leżą tak na uboczu nigdy nie było po drodze, dziś stały się celem nr 1, Do Wiąga jechałem krajówką z wiatrem w zadek. Tuż przed Świeciem nie zawiódł mnie mój nos - Tropiciela Starych Cmentarzy
RIP © jarmik
Dużo nagrobków ale żadnych efektownych płyt z kamienia itp.
Sartwice przywitały mnie blokowiskiem ale park odnalazłem bez trudu. Sartowicki Parknajlepsze czasy przeżywał przed wojną, dziś chyba prawatny bo u wejścia na drzewie widnieje złowroga turystom tabliczka
A przed wojną wystarczył 1 Grosz żeby wejść!! © jarmik

Udaję że mam słaby wzrok i penetruję dyskretnie park, ładny starodrzew ale alejki z piachu, za to skarpa nieziemsko piękna.
Park w Sartowicach © jarmik

A liście jeszcze zielone :) © jarmik

Nie chcę już szukać opisywanych w linku okopów i grobowca bo widzę w parku "kogoś" przycinającego zieleń. Fotuję tylko dworek w remoncie
Dworek w Sartowicach © jarmik

Chcę jechać dalej nad Wisłą przez Stwolno ale mapa nie uwzględnia rozjazdu koło wału, wybieram drogę w lewo i zamiast do Stwolna dojeżdżam do ślicznego Rezerwatu Grabowiec.
Pomyłka w nawigacji się opłaciła © jarmik

Droga przez Rezerwat Grabowiec © jarmik

Gruntową drogą docieram do krajówki, przecinam ją i kiepskim brukiem jadę przez pola i las na Białe. Lasy tu piękne, sporo dobrych "pożarówek", można tu spędzić sporo czasu na siodełku i w siodle bo niedaleko DK jest spora stadnina koni. Nieco po omacku docieram do skraju lasu.
Pomysł na stare wagony - Białe © jarmik

Kolejny piękny odcinek zaliczam między Belnem a Dólskiem - w dolinie Wdy, śliczny las i urokliwa droga w jesiennym klimacie
Przed przejazdem kolejowym © jarmik

Wda koło Dólska © jarmik

Przed Gawrońcem przejeżdżam wiaduktem nad nieczynną linią kolejową z Bukowca
linia z Bukowca © jarmik

Tynk odpada, tory zostały tylko pod wiaduktem, przykro patrzeć, taka kolejowa 'route 66'. Wjeżdzam na znane mi już trasy a wiatr wieje teraz w twarz.
Udana dla mnie trasa, nowe odcinki, sporo atrakcji po drodze. W Bydzi sms ad Jazza - nowa trasa już gotowa na sobotę!