avatar Ten nieudany blog prowadzi jarmik z osady Bydgoszcz. Mam przejechane 201528.86 kilometrów w tym SPORO w terenie. Jeżdżę tak szybko jak mi się chce.

Bydgoszcz-Gdańsk-Bydgoszcz czyli przez 3 Krainy

Sobota, 25 sierpnia 2012 · dodano: 26.08.2012 | Komentarze 9

bydgoszcz osielsko zołędowo nekla małe łąkie mszano tleń osie płochocin osiek skórcz bobowo starogard gdański godziszewo trąbki wielkie borkowo gdańsk - różyny pszczółki tczew subkowy gniew nowe warlubie świecie niewieścin trzeciewiec sienno kotomierz nekla borówno żołędowo osielsko strzelce górne jarużyn osielsko bydgoszcz

Planowany od jakiegoś czasu wypad do stolicy Kaszub doszedł do skutku. Razem z nieocenionym Keto ruszamy mimo obaw pogodowych na trasę o 4 rano ale już po godzinie jest jasno i ciepło - ponad 14st. Początkowo poruszamy się znanymi dla nas trasami "okolic Bydgoszczy", potem nowymi dla mnie ale nie dla Keto trasami, dzięki temu sprawnie nawigujemy. Mijamy penetrowany niedawno z kolegami Wdecki PK, jedziemy przez Bory Tucholskie. 1. większy postój w Skórczu, wkrótce Keto dziwnie sprawnie :) nawiguje przez piękny zabytkowy Starogard Gdański. Pogoda dobra, czasem trzeba zrzucac częśc odzieży. Co jakiś czas stajemy zaopatrywac się w sklepach głównie w wodę i produkty typu drożdżówki-pączki.

Hanzeatycka przeszłośc otoczyła nas i rowery © jarmik

Do Gdańska-Orunii docieramy mimo dobrego tempa po 14tej. Na starówce podziwiamy zabytki i posilamy się czujnie obserwowani przez ptactwo. Tłumy turystów, z rowerami ledwo przeciskamy się po pomnik Neptuna. Z Gdańska kierujemy się na Bydgoszcz Drogą Krajową, początkowo bez pobocza ale wkrótce szeroki pas bezpiecznego asfaltu tylko dla nas, na szczęście dominuje ruch osobowych aut.

Neptun po renowacji, ja przed © jarmik

Mimo deszczu pobyt udany © jarmik

Żegnamy Kaszuby, witamy Kociewie © jarmik

Dłuższy dystans i koniecznośc stawienia się w pracy w niedzielę zmusza nas do pobieżnego zerkania na mijane kościoły, zamki. W Gniewie po raz ostatni zaopatrujemy się w węglowodany. Keto kawuje dwukrotnie, ja wspólnie z kolegą jeden raz przed Świeciem. To pomaga przezwyciężyc Syndrom Odcięcia Prądu (SOP) który nękał mnie od Tczewa. Przed Trzeciewcem dopada nas burza, chronimy się na porzystanku PKS, ulewa trwa dobre 3 kwadranse, nie ma sensu jechac.

panorama Doliny Wisly koło Gniewu © jarmik

Gniewski zamek i kościół św. Mikołaja © jarmik

Tuż przed Bydgoszczą spotkała nas ulewa © jarmik

Wreszcie ruszamy ale deszcz ponownie dopada nas w Jarużynie. Dzielnie kręcimy i docieramy do punktu wyjścia lub raczej wyjazdu, w domu jestem niemalże po 24h od wyjazdu.
Udana trasa, nieco szybka, bez kontemplacji mijanymi terenami ale cudnie syntetyczna będąca zwieńczeniem dawnych planów. Dzięki determinacji i kondycji Keto zrealizowana z nawiązką. Wielkie dzięki dla kolegi a dla innych za wsparcie. Niestety trasa BBTOUR nie była nam po drodze.