47 Jeźdźców Burzy

Sobota, 30 czerwca 2012 · dodano: 02.07.2012 | Komentarze 2

Jeźdźcy burzy
Tutaj się urodziliśmy
Zostaliśmy rzuceni w ten świat...
...Dziewczyno, musisz kochać swojego mężczyznę
Weź go za rękę
Spraw, by pojął życia sens

The Doors 'Riders in the Storm'

Tak, tego dnia 47 uczestników 2 części Krajeńsko-Pałuckiego Pucharu w Kolarstwie Górskim było prawdziwymi jeźdźcami Burzy. Z Ryśkiem umówliśmy się na start w Potulicach, po "sukcesach" na Dziewiczej Górze. Tam było 5 szybkich i krókich kółek czyli XC, tu 2 lub 3 długie po 22km w formie maratonu. Okazało się że była to najbardziej wymagająca impreza w jakich brałem udział.

1. Bydgoszcz-Potulice 27km/ 1h09min. Rejestracja, fiskalizacja, posiłek i pogaduchy z Ryśkiem, na starcie stajemy na tyłach. Każda pętla zaczyna się i kończy na stadionie LKS Dąb Potulice.
Piekna murawa stadionu w Potulicach © jarmik

2. Początek do przewidzenia, zostaję w tyle, nawet Rysiek ciśnie mocniej mimo kontuzji nogi. Bez nadzieji na pudło jadę z myślą "to tylko zabawa" ale udaje mi się wyminąć 3 bikerów z M4, spotykam Ryśka na poboczu, miał uapdek na zjeździe, chwilę rozmawiamy, ja jadę dalej. Pozostałą część trasy jadę prawie sam, bez tłoku. Upał, ciężkie powietrze, myślę - przydałby się prysznic na trasie, no i bach - burza, grzmoty, błyskawice woda zalewa oczy, na trasie robi się błoto, czasami trzeba zejść z siodełka, część ekipy się wykrusza.
Trasa ciekawa - pola, lasy, łąki, płasko ale też 3 podjazdy - 2 w piachu a jeden długi i po bruku. Cała paleta nawierzchni - grunt, piach, bruk, asfalt, szuter, woda, dróżki szerokie ale taż długie singieltracki, na jednym z nich rzucam klątwy na organizatora - wąsko, korzenie, muldy, max 10 km/h, trzęsie jak diabli.
I o to chodzi © jarmik

M4 po 2 kółkach kończy, ja jeszcze jedno i cisnę mocniej, foodpointa robię po 2 kółku, zostawiam też tam plecak. Na metę wpadam chyba jako ostatni ale w dobrej formie. Licznik - 65,99km, czas 3:44. Brawa od innych (no, w końcu dojechał ...:)) mimo ostatniego miejsca w kategorii. Myjemy rowery szlauchem, część bierze prysznic i się przebiera, ja nie mam w co więc po wyschnięciu otrzepuję błoto, liczę strupy na kolanie i odpoczywam na murawie.
Dzięki Ci druhu! © jarmik

Dekoracje zwycięzców dzisiejszych zawodów, żal że nie ma pudła ale ja bez treningów a maratony to dla mnie raczej urozmaicenie niż główny cel. Potem dekoracje w klasyfikacji generalnej czyli za 2 zawody - w Szubinie i tu w Potulicach. I tu miłe zaskoczenie w M3 wywyołują mnie na ... PPUUDDŁŁOO - 3 miejsce, czyli warto było sie trochę poszarpać.
I po zawodach :) © jarmik

Wzajemne gratulacje i towarzycho się rozjeżdża.
3. Potulice-Bydgoszcz 26,57km, 1:19. Wracam jak nie wielu na kołach razem z kolega z Rowerowj Brzozy, któy pełnił godność fotografa zawodów, całą droge gadulimy, wymiana uwag i doświaczeń i szybko mija czas. On do 4Donu a mnie czeka czwarty tego dnia podjazd do domu.

Najbardzie wymagające zawody w "karierze" - max dystans, wymagające nawierzchnie i pogoda. Ale takie imprezy się zapamiętuje. Gratulacje i pozdrowienia dla kibiców, organizatorów i zawodników, tych którrzy dojechalo do mety i tych, którym tego dnia nie nyło to dane.