Smukała XC

Niedziela, 12 lutego 2012 · dodano: 12.02.2012 | Komentarze 1

Zima trzyma, starch jeździć zasolonymi szosami (chociaż już bardzo tęsknię za dłuższą trasą szosową)więc razem z 1976Jazzem ruszamy na eksplorację okolic Bydzi terenem. Najpierw Kamienną i Gdańską do Myśla, Rekreacyjną i lasem do Smukały, tu trochę szosą. Docieramy do Brdy i Elektrowni Wodnej. Wjeżdżamy na zrujnowany mostek którym kiedyś śmigała kolejka wąskotorowa obsługująca fabrykę karbodu i wiele innych okolicznych zakładów, stanowiąca część rozgałęzionej Bydgoskiej Kolei Dojazdowej.

resztki mostu kolejki wąskotorwej przez Brdę w Smukale © jarmik

Na mostku ku mej radości wydłubuję butem ze sniegu tory 600 mm!

Ślady torów 600 mm © jarmik

Panorama Brdy i elektrowni w Smukale © jarmik

Jedziemy dalej przez Smukałę do szosy w Bożenkowie i szlakiem czerwonym docieramy do Tryszczyna a szosą brukową do Małej Elektrowni Wodnej w Tryszczynie, która widzę z tej strony 1 raz. Tu biegając w kółko Marcin rozgrzewa stopy w stylu iście siatkarskim (następnym razem zabiorę piłkę do siaty).
I kolejna MEW - Tryszczyn © jarmik

Jadąc osoloną szosą zauważamy po prawej cmentarz gdzie po II WŚ złożono szczątki ofiar hitlerowskiego ludobójstwa - W Tryszczynie w okopach które wykopało Wojsko Polskie w ramach budowy umocnień tzw. Przedmościa Bydgoskiego a Niemcy mordowali bydgoską inteligencję w X 1939. Czytelna tablica, zadbany teren, brawo!

cemntarz w Tryszczynie © jarmik

Odbijamy na Szczutki i za chwilę w lewo w las, ale ciężkie warunki zmuszają nas o zgrozo do powrotu na szosę aby za chwilę znowu zawitać w Smukale i delektować się mostkiem nad Brdą w stylu japońskich ogrodów zimowych.

Japonia w Smukale - w końcu mamy ze sobą Shimano! © jarmik

Cisniemy gruntówkami przez Smukałę, dobrze że Marcin perfekcyjnie zna teren. Docieramy do Nad Torem i Bydgoszczy, tu się rozstajemy, ja jeszcze jadę na rundkę do Rynkowa aby zobaczyć z bliska budynek [url=http://www.forum.bsmz.org/viewtopic.php?f=9&t=756&hilit=rynkowo]dawnej restauracji [/url] ale teraz to teren prywatny z ujadającymi kundlami i nawet nie robiąc foty odjeżdżam.