avatar Ten nieudany blog prowadzi jarmik z osady Bydgoszcz. Mam przejechane 201189.71 kilometrów w tym SPORO w terenie. Jeżdżę tak szybko jak mi się chce.

Bydgoski Wodny Świat cz. 2

Czwartek, 19 stycznia 2012 · dodano: 20.01.2012 | Komentarze 2

Kontynuacja poznawania Bydgoszczy wodnej, może nie stricte poznawania a usystematyzowania, gdyż wiele razy przejżdżałem koło strug: Prądy i Flis ale nie wiedziałem która jest która i jak dokładnie płynie przez miasto.

Najpierw wzdłuż Brdy, do Kanału Starego, urokliwe planty, Spacerowa, na wysokości Strusiej po 2 stronie kanału chyba ujście strugi Młyńskiej, wartki nurt, na wysokości Niklowej ujście małej nieznanej strugi i obok Strugi Prądy, która malowniczo wije się równolegle do kanału, jakiś czas jadę wzdłuż niej ale przed działkami w Lisim Ogonie odbija tak że nie mogę jej już towarzyszyć i z buta idę do 10 tki, tu asfaltem w lewo jadę obejrzeć jak dalej, polami płynie ku jeziorom. Wracam na 10, za mostem nad Kanałem widze już Flisa, z buta idę obejrzeć jego przepust pod mostem ale wracam na drogę nad Kanałem bo struga płynie w dziewiczym terenie w pewnej odległości od drogi, doskonale jednak cały czas widać jej bieg dzięki potężnym drzewom rosnącym nad jej nurtem. Na wysokości Niklowej przejeżdżam na drugi brzeg Flisa i jadę srebrną, mając cały czas strugę na oku, odbijam w Podmejską, Drozdów, Kanarkową, Ptasią, to znowu jestem nad Flisem, Kruszyńska, Źródlana, Mińska, Flisacka, oglądam mostki nad Flisem na Grunwaldzkiej i Koronowskiej, Flis niknie pod jezdnią Siedleckiej i wyłania się po 2 stronie jezdni by zanurkować znów pod .. Kanałem dzięki syfonowi. Na Młyńskiej znowu widzę Flisa nad Dawnym Młynem, tu trochę z buta towarzyszę rzeczce aby dojść do połaczenia 3 cieków: Brdy, Nowego Kanału i Flisa.