Poznawanie Bydgoszczy - cmentarze, grodzisko i młyn

Niedziela, 23 października 2011 · dodano: 23.10.2011 | Komentarze 3

Podpiąłem się pod projekt Marcina objechania w 1 dzień wszystkich bydgoskich cmentarzy. Trochę asfaltem, sporo tez gruntem i szutrem, drogi główne i ale też zupenie osiedlowe, znane tylko chyba Jazzowi "łaczniki", zwłaszcza na Miedzyniu i Jarach. Zaczęliśmy od "Józefa" na Toruńkiej a dalej Kapliczna, Wiślana, Cechowa w Starym Fordonie (1 raz tu byłem), Piastowa (także), Dolina Śmierci, Bielawki, kompleks cmentarzy na ul. Zaświat, Artleryjska, Ludwikowo, Chojnicka na Osowej (1 raz), ul. Tańskich, Stawowa/Lotników, Kcyńska (1 raz), Kossaka, Starofarny, dawny Ewangelicki przy ul. Siedleckiej i na terenie Parku im. Witosa i na koniec cm. Bohaterów na Wzgórzu Wolności. Dłużej penetrowaliśmy Starofarny i Ewangelicki przy Artyleryjskiej. Na dokładne zwiedzanie było zbyt mało czasu. Nieoczekiwanie w planie trasy znalazło się grodzisko w Wyszogrodzie, które nie znalazłbym bez pomocy Jazza, piekne miejsce, pełne historii i urocze krajobrazowo (nieopodal Marcin dokonał pierwszego jesiennego zdobycia budowli żelbetonowej nad Wisłą) oraz Stary Młyn na strudze Flis. Takie odkrycia to smaczek takich miejskich wypraw. I wydawałoby się że rowerowa wycieczka po Bydzi musi być banalna! Zamierzam kontynować odkrywanie Bydgoszczy na rowerze, mam nadzieję jeszcze nie raz z Jazzem, Alexem czy resztą bractwa!
grodzisko Wyszogród koło Fordonu © jarmik

słynny skałkowiec 1976Jazz w akcji zdobycia żelbetonowej wieży © jarmik

Perełka urbanbikingu - industrialna kładka nad Kanałem Bydgoskim © jarmik

nNieczynny Młyn przy strudze Flis na Miedzyniu © jarmik

cm. Bohaterów - Wzgórze Wolności. © jarmik

Na kilku nekropoliach są mogiły żołnierzy obych nacji, zwłaszcza czerwonoarmistów, francuzów i jugosłowian.

Dzięki Marcin za opracowanie trasy i zebranie licznych informacji oraz za całą wspólną drogę.