Rajd Przedmościem Bydgoskim

Niedziela, 5 czerwca 2011 · dodano: 06.06.2011 | Komentarze 2

Wyżyny - Artyleryjska - Nad Torem - Osowa Góra - Osówiec - Lasy wokół Osowej - Dąbrówka Nowa - Kruszyn - Zielonczyn - Pawłówek - wzdłuż Kanału Bydgoskiego

Razem z Matim i innymi miłosnikami historii wzięliśmy udział w imprezie rowerowo-historycznej zorganizowanej przez Bydgoską Masę Krytyczną i Bydgoskie Stowarzyszenie Miłosników Zabytków "BUNKIER. Jechało ok. 90 osób. Oragnizatorzy pokazali wiele schronów, bunkrów związanych z produkcją aminicji na Osowej Górze oraz linią umocnień tzw. Przedmościa Bydgoskiego z okresu II Wojny Światowej. Świetna lekcja historii a przede wszystkim udana wyprawa rowerowa. Grupa pasjonatów własnymi środkami restauruje i udostępnia społeczeństwu do zwiedzania to co pozostało z dawnych lat. Na koniec w leśniczówce w Zielonczynie ognisko i próby strzeleckie z broni pneumatycznej. Powrót niestety 80tką ale potem odbiliśmy nad Kanał i najpierw piachem a potem szutrem dotarliśmy do miasta.
Czas na zwiedzanie © jarmik

Jeden ze schronów stzreleckich na trasie © jarmik

Czas na nawodnienie organizmu © jarmik

Prosto w 10-tkę © jarmik

Relaks nad Kanałem po męczącej drodze © jarmik

| 20:12 środa, 15 czerwca 2011 | linkuj Ciekawa zarówno impreza jak i trasa. Masa Krytyczna i BSMZ "Bunkier" jako organizatorzy. Wspólnymi siłami można wiele zdziałać. Ale widzę też, że Twój Mateusz robi postępy. Przejechaliście tym razem ponad 50 km ! Tak trzymać.
| 05:58 poniedziałek, 6 czerwca 2011 | linkuj Świetna "historyczna" wycieczka. Frekwencja jak na taki upał robi też wrażenie.

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa anasp