Brodnica zachwyca

Niedziela, 29 maja 2011 · dodano: 30.05.2011 | Komentarze 2

Od dawna planowana trsa wreszcie doczekała się realizacji i to w duecie z Keto. Pobudka o 4tej, pociąg o 5.25, dwugodzinna jazda z PKP (rower za 1 zł!!) no i po ustaleniu kierunku jazdy w drogę. niewyspanie trochę dawało się we znaki ale z każdym kilometrem było lepiej.

Wyżyny - PKP-Jabłonowo Pomorskie-Nowa Wieś-Rywałdzik-Łąkorz-Ciche-Zbiczno-Brodnica-Osiek-Radziki-Pusta Dąbrówka-Wrocki-Golub Dobrzyń-Kowalewo-Zapluskowęsy-Zieleń-Wąbrzeźno-Zaskocz-Książki.

Na początku teren mocno pofalowany choć zjazdy i podjazdy krótkie. Pierwszy postój w Bronicy na terenie zamku, przeurocze miejsce.
60 m z cegły © jarmik

Szkoda że droga nie wiodła wzdłuż Drwęcy i tylko raz ją widzieliśmy z bliska:
most na Drwęcy © jarmik

Postój drugi postanowiliśmy oczywiście spędzić na zamku w Golubiu:
Baterie rakiet Patrjot © jarmik

Zamek Golubski © jarmik

Czasu było jeszcze sporo ale dalej popedałowaliśmy w kierunku Kowalewa. Na tym etapie najbardziej odczułem wiatr a organizm trawiący posiłek domagał się wolniejszego tempa jazdy.
Nazwy polskich miejscowości to prawdziwy majstersztyk lingwinistyki stosowanej:
I wszystko jasne © jarmik

W czasie zakupów w miejscowych sklepach brataliśmy się i my i nasze pojazdy z miejscowymi:
Expo z kolegami © jarmik

Mieliśmy spory zapas czasu do odjazdu pociągu z Kowalewa więc przedłużyliśmy wycieczkę najpierw do Wąbrzeźna a potem do Książek:
Stacja Książki © jarmik

W drodze powrotnej sporo pasażerów a rowery ledwo mieściły się w przedziale bagażowym.