• Sprzęt RoweR Inny

Pogranicze Małych Pienin i Beskidu Sądeckiego - Durbaszka i Przehyba

Niedziela, 18 sierpnia 2019 · dodano: 20.08.2019 | Komentarze 0

GPSies - Durbaszka, Przehyba

Wypad znowu zapożyczonym z tej samej wypożyczalni Sandra w Szczawnicy Northteciem Viking. Tym razem w pasmo Pienin Małych do schroniska na Durbaszce i w pasmo Przehyby w Beskidzie Sądeckim. O ile zjazdy z oby pasm były lajtowe (szeroki szutrowy z Durbaszki) i nie mniej szeroki asfaltowy z Przehyby, to podjazdy były nie do końca podjazdami. Pod Durbaszkę troszku pchałem (kamloty, nierówności terenu spowodowane wypłukanie przez wodę) i pod schronisko pod Przehybą przez ostatnie ok 2 km niosłem, pchałem, targałem rower dnem potoku najpierw z wodą potem suchym. Powrotna jazda szosą DW969 od Gołkowic do Krościenka też do komfortowych nie należała - szosa gładka ale ruch ogromny, upał, czasami brak pobocza. Brrr, lepiej było wspinać się w górę.

1. Pod Durbaszkę

Kościół Matki Boskiej Pośredniczki Łask w Szlachtowej

Wnętrze świątyni

Teraz znowu w góry

W dole wije się potok Grajcarek odzielający widoczny  w tle Beskid Sądecki od Małych Pienin z których robiłem to zdjęcie

Na grani między Huściawą (818 m npm) a Durbaszką (934 m npm)

Jeszcze rzut oka na Szlachtową

W tle pasma Pienin Właściwych

Bacówka pod Durbaszką

Na takie góry Viking się nadał

I do schroniska w dół

Tak wypasionego schroniska (pod Durbaszką - Górski Ośrodek Szkolno-Wypoczynkowy ZHP) nigdy nie widziałem

Beeeeeeeeeeee

Nie ma to jak szlaki

Jaworki - dawna wieś łemkowska

Kościół w Jaworkach, który do pierwszych lat powojennych pełnił funkcję cer­kwi greckokatolickiej, zbudowany  w roku 1798

2. Pod Przehybę

Początkowo fajny szeroki szuter, oczywiście coraz bardziej stromy, nie było tu żadnego oficjalnego szlaku

Szlak (g) by to trafił, tylko 2 kmy...

Wychodząc z potoku usłyszałem odgłosy cywilizacji - schronisko i kaplica pod Przehybą

I już zjazd

Na Gaboń

Daje krzepę, krasi lica nasza łącka Śliwowica

Na poddaszach wielu kościołów w rejonie bytują nietoperze

Stary cmentarz w Krościenku n. D.