Ca2CO3

Niedziela, 15 września 2013 · dodano: 17.09.2013 | Komentarze 0

bydgoszcz via-dąbrovia piecki jezioro-jezuickie dk25 kolankowo jakubowo ojrzanowo oporówek kania barcin wapienno piechcin mielno dźwierzchno leszcze złotniki-kujawskie nowa-wieś-wielka czerowny-szlak-pieszy dobromierz piecki bydgoszcz

mimo niepewnej pogody wybraliśmy się z 1976jazzem na rekonesans drgi już raz nieczynnych wyrobisk złoż wapienia - jednych z większych w Polsce do piechcina, tych jest tu więcej ale tylko w piechcinie można bez problemu je penetrować, 2 są jeszcze czynne i wstep wzbroniony. ruszyliśmy o 7.30, z piecek wybraliśmy się nad nieznany mi brzeg jeziora jezuickiego końcowym odcinkiem zielonego szlaku. miejsce na które dotarliśmy miało niesamowity klimat rodem z horrorów, cisza i spokój, dalej spotkalismy kilkoro wędkrzy. dalszy odcinek szlaku zielonego do dk zalany wodą, offroadowy, wymagał lekkiego wysiłku. dalej mój ulubiony etap przez kolankowo i jakubowo. ścigał nas mały deszczyk ale przeszedł. ja nie byłem w wyrobisku nizalanym, marcin zalanym więc obaj mieliśmy do odkrycia nowe miejsca. widoki nieziemskie, kilkudziesięciometrowe przepaście, feria barw, lazurowe wody, pięknie widoczne ułożenie skosne warstw skalnych. w bazie nurkowej sporo ludzi-ryb. warto tu zaglądać co jakiś czas. powrót mniej penetracyjną trasą ale czas naglił. THX Jazz za udany wypad :) i za sprawna nawigację w piechcinie!

Brzeg jeziora jezuickiego © jarmik

Docieramy do kamieniołomów- piechcin © jarmik

Hałdy ale nie takie nawet brzydkie © jarmik

Jest na co popatrzeć © jarmik

Nieczynne wyrobiska © jarmik

Baza nurkowa © jarmik

Fox marcina © jarmik

To obaj lubimy na trasie © jarmik