Sierpień, 2014

Wielkopolska 3

Środa, 20 sierpnia 2014 · dodano: 20.12.2014 | Komentarze 0

błażejewo włościejewice brzostownia książ-wielkpolski chocicza klęka chrzan żarków bieździadów śmielów pogorzelica prom nowa-wieś-podgórna tarnowo pyzdry ciążeń dziedzice

Początek trasy wita nas drewnianym kościołem w Błażejewie. Spotykamy pierwszy drewniany wiatrak ale na prywatnym terenie. Chcemy ominąć Książ ale błąd w nawigacji skutkuje jednak odwiedzinami w tym ślicznym grodzie, warto było. Drogą wojewódzką ale o nikłym ruchu omijamy Nowe Miasto i docieramy do Chociczy leżącej na szlaku historii gminy Nowe Miasto nad WartąorazKlęki z ciekawym pałacykiem. Przez Chran słynący z upraw chrzanu a gdzie leży stacja kolejowa Żerków docieramy do cudnego Żerkowa a to już Żerkowsko-Czeszewski Park Krajobrazowy. Z daleka widać było maszt telewizyjny. Zwiedzanie tej jak i innych miejscowości ułatwiały liczne doskonałe tablice, plansze, informatory, wzór dla innych regionów. Żerków leży na trasie historii gminy Żerków. Kierujemy się ku Warcie zaliczając piękny punkt widokowy na dolinę rzeki. Niestety widoki tak rozproszyły małżonkę że zjeżdżając ze sporego wzniesienia zahacza kołem o leżący przy krawędzi drogi betonowy odpływ i ... chwile grozy. Jadę z tyły i widzę heroiczna walkę turystki o zachowanie równowagi, przegrałą, upadek przy prędkości 25 km/h, obok barierka metalowa... . Na szczęście Anioły czuwały, skończyło się na obtarciach skóry i małych siniakach. Uf... . Śmiełów zwiedzamy wspominając już z uśmiechem ten epizod. Mariola wciela się w rolę Zosi bo park jest urządzony na styl Soplicowa. Sprzed pałacu cudny widok na Żerków. Odbijamy znowu z trasy nad rzekę, zaliczamy prom w Pogorzelicy (jest to najwęższe i najpłytsze miejsce na Warcie) i lądujemy w Pyzdrach. Jedyne co pozytywne można powiedzieć o tym mieście to dwa ładne kościoły. Rynek jakby sprzed 25-30 lat...Obyczaje też - dzieciaki sikające na ściany kościoła, alkoholicy an ławkach, masakra. Uciekamy szybko. Pałac i park w Ciążeniu an długo pozostaną nam w pamięci. Do Słupcy próbujemy dotrzeć nie wojewódzką ale bocznymi co skutkuje zwiedzaniem pól pełnych obornika, rekordem dobowym Marioli i noclegiem na boisku. Dobranoc.

Wielkopolska 2

Wtorek, 19 sierpnia 2014 · dodano: 20.12.2014 | Komentarze 0

nowinki żabno brodnica krzyżanowo donatowo park-krajobrazowy-chłapowskiego stary-gołębin turew rąbiń kopaszewo łuszkowo dalewo mórka lubiatowo dolsk ostrowiczno błażejewo

Poranek pogodny. Kierujemy się na południe by zwiedzić Park Krajobrazowy D. Chłapowskiego o charakterze agrarnym. Zaliczamy zabytkowe budowle Grzybna i Brodnicy. Wycieczka się rozkręca, niestety pod lekki wiatr.Polecamy piękny zespół pałacowo-parkowy w Brodnicy. Krzyżanowo to już PK Chłapowskiego - pioniera nowoczesnego rolnictwa w Wielkopolsce. Park rzeczywiście o krajobrazach bardziej rolniczych. Mariola, choć z wykształcenia ogrodnik to kręci ze złości całą trasę na zapach... OBORNIKA. Wszędzie leżą pryzmy tego nieocenionego nawozu. W Manieczkach odwiedzamy mocno zaniedbane miejsce śmierci gen, Wybickiego. Tu gubię mapę, chwila trwogi ale spokojnie czekała koło dworku. Pierwszy kościółek drewniany. W Starym Gołębinie postój i zmiana kierunku trasy na wschód co z radością przyjmuje żeńska część ekipy, teraz z wiatrem, średnia prędkość rośnie o 6-8 km/h. Od Gołębina jedziemy szlakiem pieszym do Turwii wytyczonym drogami polnymi wyznaczonymi za czasów Chłapowskiego, powstałą wtedy cała siatka prostopadłych obsadzonych drzewami tras. Na prawdę fajna jazda. Turew - rodowy pałac Chłapowskich z kaplicą. Mnogość szlaków rowerowych do wyboru! Nieoczekiwanie na terenie gorzelni widzimy wystawę maszyn gorzelniczych. Szukamy śladów produktu na urządzeniach ale bez efektu :(. Liczyliśmy na obejrzenie skromnego grobowca Chłapowskich na terenie cmentarza a Rąbiniu, niestety znowu remont. Do Dalewa jedziemy szlakiem żółtym by znowu urozmaicić trasę. Do Dolska docieramy asfaltem przez Mórkę. Odnowione rynki, takie jak w Dolsku spotykać będziemy całą trasę. Dolsk leży na trasie szlaku podróży z Panem Tdeuszema w sumie miejsc związanych z podróżami autora tego dzieła. Trasa była lekko interwałowa ale pogoda lepsza niż wczoraj. Nocleg na skraju lasku z robinii akacjowych, w nocy deszcz.

Wielkopolska 1

Poniedziałek, 18 sierpnia 2014 · dodano: 20.12.2014 | Komentarze 0

góryskowo - pkp poznań marlewo czupury wiórek rogalinek rogalin puszczykowo (trasa kórnicka) jeziory czerwony-szlak-wokół jeziora-góreckigo grabina mosina krosno drużyna nowinki

Na wyjazd nalegała małżonka. No to nie było wyjścia, he he he :). Przez Poznań przebilismy się bez kłopotów. Skierowaliśmy się na Wielkopolski Park Narodowy szlakiem rowerowym przez Marlewo. Droga polna i szutrowa przez nadleśnictwo Babki. W Głuszynie próbujemy wskoczyć na czerwony pieszy do Rogalina ale nie możemy go namierzyć. Skutek: objazd asfaltem via Czapury. W Rogalinie mega rozczarowanie: paąłc odnowiony ale wskutek remontu parku zakaz wejścia... . Zwiedzamy urokliwy kościółek św. Marcelina. Jesteśmy w Rogaliński PK, żal dębów... .Puszczykowo i Mosina ładne ale ruch samochodowy przez bliskość Poznania za duży. Nawiedzamy muzeum Fiedlera i szukamy rezydencji Gośki Ostrowskiej z Lombardu. Nad jez. Góreckie, już w obrębie Wielkopolskiego PN chcemy czerwonym pieszym ale na wylocie z Puszczykowa kiepska droga via las, więc jedziemy rowerową trasą kórnicką. Jeziory pięknie położone, ruszamy wzdłuż jeziora czerwonym szlakiem idealnym dla bicykli, piękna trasa!. Dopiero w Grabinie zaczynają się piachy po pachy, trochę jadąc, trochę idąc docieramy do Mosiny. Asfaltem via Krosno Pecnę zaczynamy zaliczać dworki. Wszędzie symbole dożynek. 1. nocleg w Nowinkach na ściernisku.

Barcin

Niedziela, 17 sierpnia 2014 · dodano: 17.08.2014 | Komentarze 0

górzyskowo brzoza jakubowo januszkowo dziemianowo krążkowo pęchowo lisewo jordanowo mamlicz barcin oporowo lubostroń łabiszyn brzoza górzyskowo

bezdroża jakubowa

zawody hippiczne w Kobylarni

Fontanny Dwie

Sobota, 16 sierpnia 2014 · dodano: 17.08.2014 | Komentarze 0

Z małżonką odwiedziliśmy dwie odnowione bydgoskie wodotryski:
1. fontannę Potop
2. fontannę przy Fiiharmonii

oraz śluzę trapezową

Pamięci Robina W.

Piątek, 15 sierpnia 2014 · dodano: 15.08.2014 | Komentarze 0

górzyskowo miedzyń_nad_flisem pawłówek osówiec dabrówka_nowa ugoda goncarzewy teresin samsieczno drążno ostrowo drzewianowo łukowo murucin słupowo trzemiętowo wojnowo osówiec górzyskowo

2 nowe szutrowe odcinki:
drążno-ostrowo-drzewianowo
pawłówek dąbrówkan

przykry widok:
grodzisko w pawłówku przesłonięte hałdami.

nowoodkryty świetny szuter drążno-ostrowo-drzewianowo

taktyczna burzofobia

Wtorek, 12 sierpnia 2014 · dodano: 13.08.2014 | Komentarze 0

górzyskowo zamczysko 4don strzelce_niżne trzęsacz dobrcz nekla myśl górzyskowo

słuszna decyzja marcina o stretegicznym ominięciu nawałnicy poprzez odbicie na 4don okazała się .... słuszna. efekty widzieliśmy w dobrczu.